054.4870964 sivan@mivrashot.co.il

שוברים צמר גפן · מאתגר במיוחד

בכמה מילים

מכל הפעילויות שעשיתי עד היום עם הילדים, זו-- גרפה את מירב ההתלהבות. נכין תערובת, נטבול צמר גפן ונאפה. אחכ נדפוק עם פטישים ונוציא להם את ה"מיץ" :) הכי הרבה מצב רוח טוב וצחוק!!

מתאים לגיל

+5

מלכלך או מבלגן?

מעט

כמה זמן?

30

מי אני?

כל מה שרציתם לדעת על מברשות ו…עליי. עד היום לא הרבתי לספר את הסיפור האישי שלי, זה שהוביל אותי ליצירה. לקראת השקת האתר החדש שמחה לשתף אתכם בדרך שסללתי לי לעולם צבעוני, שמח ומנצנץ. לסיפור המלא: עוד…

אני נמצאת גם כאן

יש כאן עוד פעילויות

הקיץ כבר פה, לא??… מתקרבים בצעדי ענק לחופש הגדול!!!

חופש גדול בשבילי כשהייתי ילדונת, זה רואים 6/6 עם קובי מידן, שמיניות באויר עם דליק, בריכת 'גלים' עם הבנות-דודות והמון ארטיקים.

כנערונת עברתי ל-21 ג'אמפ סטריט עם ג'וני המהמם, בברלי הילס 90210 עם דילן החתיך ולבילוי עם החברות בים שכלל הסתלבטות אין סופית.

גם לילדים שלי יהיה מקבץ זכרונות מהחופש הגדול. כן, הם יזכרו ששיחקו באקס בוקס, בילו עם כל הבני-דודים בים ובבריכה, ישנו אצל סבתא וסבא וגם….. את ההפעלות של אמא!! שעות של יצירות והפתעות עם המון כיף וצחוק…

תזכרו תמיד לצלם כמה תמונות תוך כדי ההפעלות (ותשלחו לי!!!) – גם אם זה לא מרגיש ככה עכשיו, אתם ברגעים אלו ממש מצלמים נוסטלגיה.

צובעים צמר גפן

זוהי הפעלה יצירתית במיוחד, עם מרכיבים פשוטים שיש בכל בית!

מכיוון שהפעילות מחולקת לשני שלבים ומצריכה הפסקה קטנה באמצע, החלטנו לפצל את ההפעלה לשני אח"צ. אפשרות אחרת היא להפעיל ביום ארוך אחד. להתחיל בבוקר של שבת / חג / חופש גדול ולהמשיך אחה"צ בכוחות מחודשים. 

אז מכיוון שפיצלנו ליומיים, היה לנו כיף כפליים. ביום אחד הצטרף חבר של ליעד מבי"ס הנוכחי וביום השני הצטרפה שכנה מהממת שלנו וחברה של ליעד מבי"ס הישן.

אתם חייבים להאמין לי- מכל הפעילויות שעשיתי עד היום עם הילדים, זו– גרפה את מירב ההתלהבות. הכי הרבה כיף, מצב רוח וצחוק!!

ליצירה היום תצטרכו:
2 כוסות קמח
2 כוסות מים
כדורי צמר גפן
צבעי מאכל
פיפטה (לא חובה)
תבנית קאפקייק חד פעמית או 6 קעריות
מטרפה / כף
תבנית אפיה עטופה נייר כסף 

צמר גפן מוצרים

כדי להקל (על עצמי) את ההתנהלות מול הילדים, הכנתי את רוב המוצרים לפני תחילת ההפעלה.

יצאנו לדרך – מתחילים:

ליעד שפך 2 כוסות מים לקערת פלסטיק.שופך מים חבר של ליעד הוסיף 2 כוסות קמח. שופך קמח שניהם עירבבו יחד לתערובת אחידה. מערבבים קמח מים יובל שפך את התערובת שנוצרה לשישה תאים בתבנית הקאפקייק. יובלי מוזגהילדים השתמשו בפיפטה כדי לטפטף מספר טיפות צבע לכל תבנית. (אפשר פשוט להוסיף כמה טיפות היישר מבקבוק צבע המאכל). כל תבנית קיבלה צבע משלה וכך יצרנו 6 תערובות בצבעים שונים. צבעי מאכלכאן כבר מתחילים קצת להתלכלך (ממש קצת)… ברור שיכולתי לעזור ולמנוע מהם את הלכלוך והבלגן, אבל הילדים מאוד אוהבים לעשות את כל השלבים בעצמם. זה כל הכיף שלהם!!

** ממליצה על כמה מגבונים שימתינו בצד ומפה חד פעמית שתשמח לספוג בסוף, את כל הבלגן**

ממשיכים…

השולחן מוכן עם מגש הצבעים, תבנית מצופה נייר כסף וערימת כדורי צמר גפן.

כך זה נראה רגע לפני….. יפה נכון??

צבעים מוכנים ומגש הילדים טבלו כדורי צמר גפן בתערובת הצבעונית. כל כדור בצבע שונה. מתחילים לטבול הניחו על המגש עם מעט רווח בין אחד לשני. מניחים על המגש טבלו טבלו טבלו, עד שנגמרו כדורי הצמר גפן וגם התערובת. קולאז הכנסתי לתנור ל-150 מעלות כ-20 דקות. המטרה היא שכדורי הצמר גפן המצופים יתקשו בתנור. אחרי תנורזמן ה"אפיה" הוא לא מדע מדוייק, אפשר לבדוק ולהשאיר קצת יותר…

שימו לב שהכדורים יוצאים חמים מהתנור וכאן זו הזדמנות לעשות הפסקת שוקו/מיץ פתל/מים קרים. כשהכדורים התקררו, העברתי אותם למגש להמשך פעילות. מוכן לפטיש עשינו פעילות ביניים עם הכדורים, בקרוב ארשום לכם על זה.

שוברים צמר גפן!!

החלטנו לחלוק כבוד לבוב הבנאי ולקחנו את כלי העבודה השווים שלו: פטישים, צבתות, מסורים… מכיוון שכבר היו לו התחייבויות קודמות, החלטנו לדחות את המשך הפעילות ליום למחרת. כלי עבודהלמחרת הגיע!! בוב הגיע!! וגם אופיר השכנה מהרצליה הצטרפה!! אז המשכנו את הפעילות מאתמול עם המון אנרגיות חדשות. פיזרתי את כלי העבודה על הריצפה בחוץ.פטישים על ריצפה הוצאתי את מגש הכדורים, פיזרתי על הרצפה והילדים התחילו למעוך ולדפוק עליהם כאילו אין מחר!!! מועכים אפילו פטיש לשניצלים הצטרף למסיבה. זה כל כך כיף…. שאין לתאר… יובל מועך הנה אופיר מפנצ'רת כדור בשיא הלהט ומכל הכיוונים!! אופיר מועכת נועצת, דוקרת … אופיר נועצת מיילי בוחנת כל כדור וכדור…. מיילי בוחנת יובל סידר את כל המעוכים בשורה ארוכה, אחד אחרי השני (ישר, לא?!).שורת צמר גפן ובסוף בסוף… אחרי שהילדים כיסחו והוציאו לכדורים את כל ה"מיץ" ליעד החליט לחטט בכל כדור ולהוציא ממנו שאריות צמר גפן נקי (ומיין לפי צבעים).ליעד ממיין בסוף אחרי שעות ארוכות של התעסקות, כך הסתיים המשחק… אכן.. תמונות קשות! סוף עם פטיש זאת ההפעלה מדהימה!! הילדים נהנו, אני נהניתי איתם. אלו היו שני אחה"צ מקסימים בהם הילדים בילו במרץ רב ומצאו גם מקום ליצירתיות!!

ההפעלה מתאימה אפילו לגילאים צעירים מאוד (שנתיים-שלוש), מכיוון שהתערובת מורכבת מחומרים אכילים (קמח, מים, צבע מאכל, זוכרים?). כמובן שהם יצטרכו השגחה, אבל אם מתלכלכים ונמרח על הפנים, זה בסדר גמור.

טיפ #524

בוב (הבנאי) לא זמין בימי שלישי וחמישי (פילטיס מכשירים). לכן, אם אתם צריכים עזרה, קחו בחשבון את הזמנים!

חייכו,
סיון